Agenda

Voor alles geldt: Als de Heere wil en wij leven, dan zullen wij dit of dat doen. Jacobus 4: 15

.................................................................

12 maart, Gebedskring 19.15 uur

13 maart, Biddag 10.00 uur en 19.30 uur

15 maart, Kinderclub 18.30 uur

19 maart, Kerkenraadsvergadering 20.00 uur

20 maart, Vrouwenvereniging 19.45 uur

21 maart, Ouderencontact 14.00 uur

21 maart, Felicitatie Ds. Hak 15.00 uur

21 maart, Streekvergadering mannenvereniging

25 maart, Schoonmaken kerk vanaf 14.00 uur

27 maart, Mannenvereniging 20.00 uur

Vrouwenvereniging "Dorcas"

De vereniging vergadert eens in de drie weken op woensdagavond van 19.45 tot 22.00 uur in verenigingsgebouw “De Kandelaar”. Het seizoen loopt van september tot begin mei.
Onze vereniging houdt zich bezig met bijbelstudie,  het bestuderen van Gods woord. We maken gebruik van de bijbelstudies  uit “de Hervormde Vrouw”, ons bondsblad. Wij zijn aangesloten bij “de Bond van Hervormde Vrouwenverenigingen op Gereformeerde Grondslag”.

De vereniging is toegankelijk voor alle vrouwen om ook praktisch werkzaam te zijn in de gemeente en verschillende activiteiten te organiseren. Zo zijn er creatieve ochtenden en avonden waar we bezig zijn voor de jaarlijkse verkoopdag op de derde vrijdag in november en voor andere verkoopmomenten, zoals bijv. de Duikenburgse wintermarkt in januari.
Alle zieken en ouderen van de gemeente en gemeenteleden die uit het ziekenhuis komen krijgen bezoek van de leden.

Ook bezoeken wij de bondsdag en de themaochtend in Barneveld en de regioavond van onze regio. Deze avond wordt bezocht door de verenigingen uit onze omgeving. Tijdens deze bijeenkomsten worden interessante sprekers uitgenodigd. Het is fijn om zulke momenten samen te delen en je af te vragen; hoe moeten we als Christenvrouw staan in deze samenleving?
Jaarlijks hebben  we de Kerst- en Paasviering samen met alle andere verenigingen, clubs en zondagsschool.

In de decembermaand zorgt de vrouwenvereniging voor de kerstuitdeling aan gehandicapten, zieken eenzamen en alle ouderen vanaf 70 jaar in IJzendoorn.
De vereniging verzorgt elk jaar de organisatie voor de ZOA collecte in ons dorp.

Als afsluiting van het seizoen wordt er een gezellige avond georganiseerd en gaan we nog een ontspannen dagje uit.

De contributie bedraagt 27,- euro per jaar, incl. ons maandelijks bondsblad.
Aantal leden 19 dames.
Het bestuur wordt gekozen uit de leden en bestaat uit 4 personen.

Voorzitter: Mevr. H.L.C. Hak - de Groot (0344-605785)

Secretaresse: Mevr. C. Knap - Hoogakker (0344-643418)

Nieuwsgierig naar onze vereniging? Kom eens kijken, nieuwe leden zijn hartelijk welkom!

Preek mee luisteren- of kijken:

Programma zingen na de ochtenddienst 18 februari

Hier kunt u de kerstviering van clubs en verenigingen terugkijken

Kerkdienstgemist.nl
Geachte meeluisteraars, wellicht heeft u de afgelopen en de komende zondag(en) uw bijdrage aan de collecten in de diensten niet kunnen afstaan. U kunt uw bijdrage (eventueel voor meerdere zondagen tegelijk) overmaken op rekeningnummer: NL66RABO0347901298 van de Kerkvoogdij Hervormde Gemeente IJzendoorn en NL55RABO0347911390 van de Diaconie.
U kunt uw bijdrage natuurlijk ook opsparen en later alsnog in de kerk geven.
Opnamen
Tijdens de diensten worden beeldopnamen gemaakt die uitgezonden worden via kerkdienst gemist. In verband met de AVG richtlijnen wordt zoveel als mogelijk is gedaan om te voorkomen dat er kerkgangers in beeld komen. Mocht u er moeite mee hebben dat dit desondanks toch kan gebeuren dan kunt u dit aangeven bij de dienstdoende koster. Hij kan er dan voor zorgen dat u een plaats achter de camera kunt innemen om te voorkomen dat u in beeld komt.

Actuele wijzigingen: Onder het kopje 'Kerkdiensten' kunt u bij 'liturgie' de desbetreffende dienst meteen terugkijken door op de eronderstaande link te drukken. Onder 'Bij ons te gast' is 'Koffiedrinken' toegevoegd.
Onder het kopje 'Kringwerk' is 'Gebedskring' toegevoegd.

Bij de Kerkdiensten
Hartelijk welkom in de diensten, ook wanneer u als gast de kerkdienst bijwoont.

Goede Vrijdag 29 maart
Wie zal het lijden en sterven van Jezus Christus goed verstaan? Veel kruiswoorden heeft Jezus gesproken, waar we er al enkele van hoorden in de afgelopen lijdenstijd. Op de gedenkdag van Jezus sterven aan het kruis lezen we het opschrift boven het kruis op Golgotha. Bidden we dat de Heilige Geest ons in de verkondiging van het Evangelie de diepe betekenis van de woorden 'zie de mens' en 'zie de Koning van de Joden' duidelijk maakt. Opdat ook u geloven mag. De tekst voor de preek is Joh.19:19.

Zondagen 31 maart
De morgendienst op zondag Paasmorgen is uit Joh.20:1-8. We hebben het Johannes Evangelie in de lijdenstijd gevolgd. Nu staan we ook stil bij Johannes, hoe hij samen met Petrus de opstanding van Jezus Christus ging geloven door wat God hen liet horen en zien van de opstanding van Jezus. In de tekst Joh.20:8 klinkt het geloof.
Een gezegend avonddienst met de gastpredikant gewenst.
Allen hartelijk welkom in beide diensten.

2e Paasdag 1 april
Hartelijk welkom op de paasviering van zondagschool, club, en verenigingen. Zie het paasprogramma elders op deze websitepagina.

Bijbeltekst: "Wees dan waakzaam, want u weet niet op welk moment uw Heere komen zal". (Matth. 24: 42)

Collectemunten bestellen

CD van een preek bestellen

Bij ons te gast?